اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَویلا امام صادق علیه السلام: اَفضَلُ العِبادةُ اِدمانُ التَّفکُّرفی اللهِ و فی قُدرَتهِ؛ برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست. الکافی،ج2،ص55 رسول اکرم صلى‏ الله‏ عليه ‏و ‏آله : مَن رَدَّ عِرضِ أخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ البتّهَ. هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.

دانشگاهیان برای جهش تولید به سه سوال پاسخ بدهند

دانشگاهیان برای جهش تولید به سه سوال پاسخ بدهند

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی گفت: دنه دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، دانشجویان و البته تشکل های استادی و دانشجویی باید میدان‌دار حرکت کشور به این سمت و سو باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به بیان توضیحاتی درباره وظیفه دانشگاهیان در سال جاری که به نام جهش تولید نام گذاری شده پرداخت و نوشت: اگر حرکت پرشتاب به سمت تولید در اقتصاد ایران قبل‌تر یک توصیه بود امروز و با شرایط جدید یک ضرورت مهم است. پدیده‌ پیش‌بینی نشده کرونا که امروز همه اقتصادهای دنیا را درگیر کرده است، حالا بیش‌تر از قبل کشورهای جهان را به سمت درون‌گرایی سوق می‌دهد و هر کشوری تلاش می‌کند ظرفیت‌های داخلی خود را قوی‌تر کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: از سوی دیگر سقوط آزاد قیمت نفت در کنار تحریم‌های شدید آمریکا توفیق اجباری برای محقق شدن بودجه منهای نفت شده‌ است و البته رسیدن به این موفقیت، الزامات و سختی‌های خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی ادامه داد: این دو عامل مهم چشم‌اندازی جز تقویت تولید پیش روی ما نمی‌گذارد و در این میان دانشگاه باید بیش‌تر از قبل به میدان بیاید و به چند سوال جدی فکر کند و پاسخ ارائه دهد.

چگونه می توان اصل تولید را تبدیل به یک گفتمان عمومی کرد.

موانع جهش تولید در قوای سه‌گانه کدامند و دانشگاه چگونه باید برای رفع این موانع مطالبه‌گری تخصصی کند.

نسبت جهش تولید با شفافیت چیست و چگونه دانشگاه می تواند ناظر پروژه شفافیت باشد؟ و مولفه های تولید که توسط برخی کارشناسان مطرح می شود قرابت‌هایی با ادبیات نئولیبرال دارد، دانشگاه چگونه می تواند گفتمان تولید را ادبیات سازی کند که عارضه های نئولیبرالیسم برای آن اتفاق نیفتد و عدالت به حاشیه نرود؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین در ادامه این پیام نوشت: بدنه دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، دانشجویان و البته تشکل های استادی و دانشجویی باید میدان‌دار حرکت کشور به این سمت و سو باشند.